Tuynder B.V.
Retourvoorwaarden
Artikel 1. Definities
1.1. In deze retourvoorwaarden worden de hiernavolgende met een beginhoofdletter geschreven begrippen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:
Klant: De rechtspersoon of de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep of zijn bedrijf aan wie Tuynder het Product heeft geleverd;
Product: Het product dat Tuynder aan de Klant heeft geleverd;
Schriftelijk: Schriftelijk, via de e-mail of op enige andere digitale wijze, zoals, middels het account van de Klant op de website van Tuynder of middels een retour app van Tuynder;
Statiegeld: Het product met statiegeldwaarde dat door de Klant vervangen wordt door het Product;
Tuynder: Tuynder B.V. gevestigd aan Gildeweg 8 te Nootdorp, Nederland, en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 27083606.
1.2. Tenzij uit de context anders blijkt, verwijzen gedefinieerde begrippen in het enkelvoud tevens naar het meervoud.
Artikel 2. Retouraanvraag en retourneren van Product en oude deel
2.1. Indien de Klant een Product wenst te retourneren, dan dient de Klant binnen 5 dagen na de levering van het Product via de Tuynder Retour App een retouraanvraag bij Tuynder in te dienen. Voor Producten van de Volkswagen groep geldt een andere termijn, zie artikel 2.2.
2.2. Indien de Klant een Product van de Volkswagen groep wenst te retourneren, dan dient de Klant binnen 3 dagen na de levering van het Product Schriftelijk een retouraanvraag bij Tuynder in te dienen.
2.3. Nadat Tuynder de retouraanvraag van de Klant heeft ontvangen, laat Tuynder zo spoedig mogelijk aan de Klant weten of hij de retouraanvraag accepteert of weigert. Retouraanvragen die te laat worden ingediend, worden niet geaccepteerd.
2.4. Indien Tuynder de retouraanvraag accepteert, dan dient de Klant het Product te retourneren binnen 5 dagen nadat Tuynder de acceptatie van de retouraanvraag aan de Klant kenbaar heeft gemaakt.
2.5. De retournering dient aan de volgende voorwaarden te voldoen:
2.6. Voor een artikel waarop statiegeld is berekend, dient het gedemonteerde deel door de Klant geretourneerd te worden binnen 30 dagen na de levering van het vervangende Product. Dit deel dient in zijn geheel (zonder afgebroken delen) geretourneerd te worden en dient vrij te zijn van vuil en olie.
2.7. Indien de Klant het Product of het gedemonteerde deel dient te retourneren, dan kan de Klant kiezen uit de volgende 2 opties:
2.8. Indien de Klant volledig en tijdig aan deze retourvoorwaarden heeft voldaan en Tuynder het Product retour heeft ontvangen, dan wordt de aankoopprijs van het Product gecrediteerd.
2.9. Is dit niet het geval dan worden retourkosten berekend: minimum €30 (excl. BTW) of 20% van de netto aankoopprijs, tenzij het een door Tuynder verkeerd geleverd Product betreft of de Klant door een verkeerd advies van een medewerker van Tuynder een verkeerd Product besteld heeft.
Artikel 3. Uitzonderingen
3.1. De volgende Producten kunnen niet geretourneerd worden:
3.2. Deze retourvoorwaarden gelden enkel binnen de EU. Retouraanvragen van Producten die buiten de EU zijn geleverd, worden niet geaccepteerd, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen.
Artikel 4. Niet-nakoming van de retourvoorwaarden
4.1. Indien de Klant een Product heeft geretourneerd en niet is voldaan aan deze retourvoorwaarden of het geretourneerde Product valt onder een van de Producten genoemd in artikel 3.1, dan wordt de retournering niet geaccepteerd en wordt naar de keuze van Tuynder:
4.2. Tuynder stelt de Klant ervan in kennis indien de retournering niet wordt geaccepteerd en voor welke van de 2 opties genoemd in artikel 4.1 Tuynder kiest.
4.3. Het is te allen tijde de verantwoordelijkheid van de Klant volledig en tijdig te voldoen aan deze retourvoorwaarden.
Artikel 5. Transportschade en overige gebreken in de levering
5.1. De Klant dient de afgeleverde Producten direct bij de aflevering te controleren op transportschade, met uitzondering van een nachtlevering; zie hiervoor artikel 5.4).
5.2. Transportschade dient op straffe van verval van rechten binnen 24 uur na de aflevering van de bestelling Schriftelijk gemeld te worden aan Tuynder. Bij deze melding dient de Klant foto’s van het volgende te voegen:
5.3. Indien de melding door de Klant van transportschade niet voldoet aan het gestelde in artikel 5.2, dan wordt de melding niet verder in behandeling genomen.
5.4. In het geval van nachtlevering dienen transportschades vóór 10:00 uur in de app gemeld te zijn bij Tuynder. Een telefonische melding is geen geldige melding van schade, er zijn immers bewijsstukken benodigd voor de vervoerder.
5.5. Indien de geleverde bestelling niet compleet is, de bestelling niet door de vervoerder is afgeleverd of in de verpakking een verkeerd Product zit, dan dient dat Schriftelijk gemeld te worden op straffe van verval van rechten binnen 24 uur na de factuurdatum.
Artikel 6. Algemene voorwaarden en afwijkende afspraken
6.1. Naast deze retourvoorwaarden zijn op de bestellingen de algemene voorwaarden van Tuynder van toepassing. Deze algemene voorwaarden zijn na te lezen op https://tuynder.nl/algemene-voorwaarden/.
6.2. Eventuele afwijkingen op deze retourvoorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk Schriftelijk zijn overeengekomen.